Kontorets telefon

Kurser från

kl 17.00 om inget annat anges

Handledarutbildning

Introduktionsutbildning för privat övningskörning, även kallad Handledarkurs är en obligatorisk utbildning för de som tänker övningsköra tillsammans.

Kursen håller vi på kvällstid och den tar ca tre timmar, vi bryter självklart för en fika så alla orkar hänga med.

Utbildningen gäller sedan i fem år.

Eleven måste vara minst 15 år och 9 månader för att få gå utbildningen, du som handledare måste haft körkort för behörigheten i minst fem år samt ha fyllt 24 år.

Vi pratar om ansvar, krav och bedömning vid förarprov, körerfarenhet för trafiksäkerheten, planering och struktur för övningskörningen samt miljöpåverkan.

Ansöka om handledarskap och körkortstillstånd samt mer information hittar du på www.korkortsportalen.se

Efter utbildningen rapporterar vi dig som godkännd direkt till Transportstyrelsen.

För kursdatun se fliken kurser, boka gör du via kontoret.

gavlebilskola.se     026-109800     kaplansgatan 15